Home » Catatan di Perantauan » Memori di Perancis » Antara Perkataan2 Awal Izz Ammar

Antara Perkataan2 Awal Izz Ammar

posted in: Memori di Perancis | 34

Assalamualaikum.

Antara perkara yang dinanti-nantikan bila dah jadi mak ni, adalah nak dengar anak sendiri bercakap. Sejak Ammar enam bulan hari tu, dia dah ada sebut ‘Ma, ma’ sambil angkat2 tangan kat saya minta untuk diangkat.

Dan beberapa hari lepas pula, Ammar dah pandai sebut “Allah“. Memang jelas sebutannya itu, dan dia ulang banyak2 kali. Tapi bila saya nak ambil video, dia terus diam dan buat pose plak sebab ingatkan saya nak ambil gambar dia. Hehe. So tak adalah bukti yang dapat diletakkan di blog ini.

Tapi bila dengar Ammar sebut ‘Ma’ dan ‘Allah’, alahai cair terus rasa hati ini. Oh yer, saya baru je update blog khas untuk Ammar. Jemput baca di sini ye: Blog Our Sweet Child

Dan ini satu gambar comel dari Ammar untuk semua pembaca2 Blog Bardboo. Tak ke cair hati bila tengok dia tergelak comel macam tu?

34 Responses

  1. [...] Tapi, kebolehan bercakap lambat pula walaupun masa umur Ammar sembilan bulan, dia dah cakap ‘Allah, Allah, Allah‘ (Ammar cakap Allah ni berulang-ulang kali dalam masa 2-3 hari, tapi tiap kali Mama nak ambil [...]

  2. BudakSerius
    | Reply

    Comelnya dier.
    BudakSerius recently posted..Aiskrim Termahal Di DuniaMy Profile

  3. hafizmd
    | Reply

    Ya Allah, tembamnye! Saye mmg takleh tgk anak2 tembam ni…mmg kena gigit2 pipinye…hehehe

    Mmg nikmatnya bila anak2 dah pandai bercakap. Moga Ammar membesar sihat dan cerdas =)

    Anak2 saya pulak, dua2 sebut abah dulu…jarang sgt sebut mama…tp yg adik asyik melekat kat mama jer..mulut jer sebut abah abah…
    hafizmd recently posted..Ebook Percuma! Nak Tak?My Profile

  4. hafizmd
    | Reply

    hehehe…aku setuju tu titan…

    pssst…mana ada orang tak nak ngaku dirinya kacak? ;p
    hafizmd recently posted..Timun Cina…My Profile

  5. kimmie
    | Reply

    sikit – sikit dulu, nanti lama – lama petah la Ammar berkata – kata :D
    kimmie recently posted..Wordless Wednesday 17 – Pernahkah anda melihat objek ini?My Profile

  6. Bardboo
    | Reply

    alhamdulillah..thanks.. =)

  7. ohcikgu
    | Reply

    pandainya anak dia…
    ohcikgu recently posted..Lelaki Bangladesh yang mempunyai suara emas.My Profile

  8. Bardboo
    | Reply

    alhamdulillah..memang menjadi kesayangan..kalau boleh taknak berenggang langsung.. =)
    Bardboo recently posted..Plugin Sitemap Yang BestMy Profile

  9. Bardboo
    | Reply

    haah..sebab susah sikit rasanya perkataan tu..
    Bardboo recently posted..Plugin Sitemap Yang BestMy Profile

  10. Mama Murai
    | Reply

    Assalamu`alaikum bard, comelnya Izz Ammar kat dalam gambar tu, siap gelak sakan main salji…

    Wah, mesti Izz ni anak kesayangan mak dia :) macam kedua-dua orang anak saya tu. Syukurlah bard, anak sekecil itu sudah boleh menyebut nama sang pencipta, tahniah bard.
    Mama Murai recently posted..cerita motivasi hari mingguMy Profile

  11. Denaihati
    | Reply

    perkataan ayah biasanya lambat sikit.
    Denaihati recently posted..MacBook Air Gadget Impian Ariff ShahMy Profile

  12. Bardboo
    | Reply

    haha..tahu takpe…
    Bardboo recently posted..Antara Perkataan2 Awal Izz AmmarMy Profile

  13. titan
    | Reply

    hehe..mana ada ibu yang tak kata anaknya comel. hehe..
    titan recently posted..Lelaki Bangladesh yang kacakMy Profile

  14. Bardboo
    | Reply

    =)
    Bardboo recently posted..Antara Perkataan2 Awal Izz AmmarMy Profile

  15. Bardboo
    | Reply

    insyaAllah nanti akan dapat gak rasa perasaan tu kan?
    Bardboo recently posted..Antara Perkataan2 Awal Izz AmmarMy Profile

  16. suri
    | Reply

    sah tak tdo mlm ar org tu ye bro ab heeee

  17. suri
    | Reply

    SE comel masa dia sebutkan heee

  18. shraqs
    | Reply

    Susah sy nak paham perasaan tu sebab takde anak sendiri kan. Tapi bila 1st memang seronok kot. Apapun syukur CS :)
    shraqs recently posted..Jana Duit Melalui Blog Dengan Sponsor PostMy Profile

  19. Bardboo
    | Reply

    insyaAllah..macam adik darwisy darwisya..
    Bardboo recently posted..Antara Perkataan2 Awal Izz AmmarMy Profile

  20. muazfaris
    | Reply

    rasanye kena didik baca quran dari kecik.. nnti masa depan boleh terus jadi hafiz..

    tp pergorbanan perlu kuat.. ayuh para ibu sedunia!!
    muazfaris recently posted..Poster Islamik – Antara Pegang Awek dan Pegang AnjingMy Profile

  21. Bardboo
    | Reply

    hihi..tukar panggil mama la plak kalau camtu kak uda..hihi..
    Bardboo recently posted..Antara Perkataan2 Awal Izz AmmarMy Profile

  22. Bardboo
    | Reply

    thanks..
    Bardboo recently posted..Antara Perkataan2 Awal Izz AmmarMy Profile

  23. zuryany
    | Reply

    khalisha pandai sebut ayah dah.. bonda masih tak dapat lg. huh… ma ma dia pandai pulak sebut.. hu

  24. Juan
    | Reply

    comel comel
    Juan recently posted..The Sketchbook Project | I try to sketch againMy Profile

  25. Bardboo
    | Reply

    betul tu..memang betul2 teruja.. =)
    Bardboo recently posted..Antara Perkataan2 Awal Izz AmmarMy Profile

  26. Bardboo
    | Reply

    selalunya ibu memang lambat sikit budak geti sebut…sebab susah kot kan..tak sabar ni nak melayan celoteh ammar..hehe..
    Bardboo recently posted..Antara Perkataan2 Awal Izz AmmarMy Profile

  27. Bardboo
    | Reply

    baru pandai cakap sikit2 je..
    Bardboo recently posted..Antara Perkataan2 Awal Izz AmmarMy Profile

  28. Bardboo
    | Reply

    wah best tu pandai cakap ba dulu…mesti memang rapat dengan ayahnya ni…
    Bardboo recently posted..Antara Perkataan2 Awal Izz AmmarMy Profile

  29. Bardboo
    | Reply

    hehe..sabar3…
    Bardboo recently posted..Antara Perkataan2 Awal Izz AmmarMy Profile

  30. akubiomed
    | Reply

    Tentu ibubapa teruja untuk mendengar perkataan pertama dari mulut anak mereka. :-)

  31. zie fauzi
    | Reply

    lepas ni pakat melayan ammar celoteh la yer… mcm kak Alya dulu, perkataan pertama abah..nk sebut ibu lambat sikit… dh boleh tu ibu jadi bibu… lama2 dah pandai penat jgk dgr dia berceloteh… potpet tak henti… :) penat tp sukaaaaa…..
    zie fauzi recently posted..SELAMAT SUDAHMy Profile

  32. kimmie
    | Reply

    wah..mesti seronok tengok ammar dah mula boleh bercakap kan…lepas ni lagi riuhlah suasana :)
    kimmie recently posted..Anda tahu atau tidak iklan dan tagline iniMy Profile

  33. azmanisma
    | Reply

    memang seorang ibu akan cair bila anak mula sebut nama ibunya.Anak saya no 1 dia mula sebut nama saya ba..bah.Menitik air mata masa tu,entah sebab apa,mungkin ikatan yg kuat,maklumlah anak dari benih kita sendiri.
    azmanisma recently posted..Ragam Kaki NomborMy Profile

  34. fatin amalina husna
    | Reply

    alol0o..geramnya tgk..>.<
    fatin amalina husna recently posted..Day 3 | Your ParentsMy Profile

Leave a Reply

CommentLuv badge